Le jeudi 18 aout - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Le jeudi 18 aout - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Le jeudi 18 aout

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

18 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Salut,

Vandaag alweer 18 augustus, het gaat nu echt super snel.
Gisteravond hadden we nog een 'Kermesse' een soort van kermis voor alle kinderen op de camping. Allemaal kleine spelletjes en ik deed dit keer ringwerpen. Het thema was wit, dus iedereen kwam ook keurig in het wit aan. Echt een leuk gezicht. Melanie en Meriem waren met z'n tweeën bij de 9/11 jarigen en zij gingen pizza eten!
Ik was met de rest bij de 'kermesse' en dat duurde tot ongeveer half 11. Het was een zeer geslaagde avond en er waren zelfs nog wat belgische (nederlands sprekende) kindjes met hun ouders! Dus erg gezellig.
Daarna tegen half 11 ging ik nog even bij Melanie kijken. Ze waren met z'n allen aan het dansen op o.a. moussier Tombola en I gotta feeling. Die heb ik stiekem ook nog even meegedaan en tegen kwart voor 11 ben ik naar huis gegaan! Kirsten was nog wakker en ik heb nog even wat met haar gedronken buiten en ik ben tegen 11uur gaan slapen.
Om 8uur ging (tot mijn verbazing) mijn eigen wekker (mobiel) af!! Hij deed het opeens weer, dus ik was super blij. Eerst even gedoucht en daarna weer ontbeten met Kirsten. Tegen kwart over 9 ben ik naar de miniclub gelopen waar ik deze ochtend bij de 5/6 jarigen samen met "Meriem" een activiteit had. Nadat ik er een half uur was, waren er nog maar 6 kindjes in totaal. Dus even later kwam Cyril naar mij toe en zei: "Milou, ga jij maar naar Melanie toe bij de 3/4 jarigen". Dus ik helemaal blij dat ik samen met Melanie bij de 3/4 jarigen mocht zijn deze ochtend. Toen ik daar na een half uur ongeveer aankwam riep ik heel hard: "Coucou, tout le monde, ça va??" En toen kwamen alle kindjes helemaal blij naar mij toegerend: MILOU MILOU MILOU!! En Maelys en Celian omhelsden mij meteen en gaven me een kusje! Echt lief. Ze waren helemaal blij toen ze mij zagen. In totaal waren er 8 kindjes en we zijn met z'n allen vertrokken voor een 'balade'. Eerst zijn we langs de manege gelopen en daarna langs het meer, waar we nog wat foto's hebben gemaakt. Eigenlijk was het veel te warm om te werken vandaag, en iedereen zegt hier dan ook: "ooh, Il fait trop chaud pour travailler". Maar helaas moesten we gewoon doorwerken. Melanie en ik vonden het wel een goed idee om een ijsje voor iedereen te kopen. Dus Melanie is naar de receptie gelopen en heeft geld gepind en daarna zijn we met z'n allen naar de winkel gelopen en hebben we een waterijsje gekocht. Maar onderweg kwamen we nog een paar keer een circus auto tegen. Die reed over de hele camping en riep dat we naar het circus moesten komen. We hadden hem al bij het meer gezien en we zwaaiden ook met z'n allen toen die man in de auto door de microfoon riep: Bonjour!! we kwamen hem even later weer tegen en hij gaf ons allemaal een informatieboekje. De kindjes waren helemaal door het dolle heen en riepen de hele tijd: Le cirque, le cirque!
Toen we iets voor 12 weer terug kwamen bij de miniclub, gingen we even onze handen wassen aangezien ze helemaal onder het ijs zaten en daarna werden alle kindjes alweer opgehaald.
Nadat iedereen was opgehaald wilden Melanie en ik naar het zwembad lopen maar we kwamen onder weg Meriem tegen die heel raar (onaardig) deed tegen Melanie over de avond ervoor. Maar het was helemaal niet Melanie's schuld aangezien Cyril tegen haar had gezegd dat ze mocht gaan. Maar Meriem vond dat Melanie haar alleen had gelaten en dat ze niet aardig was geweest! En aangezien Meriem de hele tijd al zo onaardig is, kreeg Melanie het gevoel dat ze nooit eens iets goed deed. En toen kreeg ze ook echt tranen in haar ogen! Echt zielig. Op dat moment zei ze dat ze ook echt zin had om naar Cannes (haar hotel) te gaan.
We hebben tegen kwart over 12 ook nog de dans bij het zwembad gedaan en daarna weer geluncht.
Kwart over 2 was ik weer naar de miniclub gelopen, waar ik de enige bleek te zijn (met Cyril). Ik had deze middag namelijk een grand jeu samen met Anaïs en Melanie, maar er was nog helemaal niemand. Ik kon dus ook niet zoveel doen, en ik ben toen maar even een rondje gelopen! We hadden deze ochtend ook een formulier gekregen over de camping: hoe we alles hebben ervaren en over het personeel enzo, een soort vragenlijst maar wel in het formeel Frans.
Dus we begrepen het niet heel goed, en gelukkig was Cyril zo aardig om aan te bieden om het samen met ons te vertalen! Wij mochten het dan ook daarna in het Nederlands gaan invullen en dan zou iemand van de receptie (wie Nederlands spreekt) het weer naar het Frans vertalen. Echt aardig.
We hebben uiteindelijk een water ballonnen gevecht gehouden. Bij de fontein vulden we steeds onze ballonnen en dan gooiden we die naar de kindjes toe! Maar ik lette even niet goed op en ik was klets nat! Melanie had een super grote ballon met water boven mijn hoofd kapot laten knappen, noooooooo! Alles was nat, zelfs mijn onderbroek. De kindjes vonden het echt geweldig en we zijn uiteindelijk over gestapt op de andere animateurs. Eerst kwam Cyril langs en renden we met z'n allen op hem af om hem nat te maken en daarna bij Joell en even later nog bij Denis (de technische/creatieve) animateur. Maar ik lette weer even niet goed op toen ik opeens alle kindjes hoorde roepen: Attention milou!!!!! En jahoor, Denis had een water ballon boven op mij laten knappen en ik was weer super nat. En gelukkig was ik niet de enige, want toen Melanie even net oplette kwam Cyril aanrennen met een grote emmer en gooide hij zo alles over Melanie heen! Zij was toen ook kletsnat,haha :D
Na 5uur was iedereen weer opgehaald en kwam Cyril bij ons zitten om met ons samen het formulier te vertalen (of eigenlijk in makkelijker Frans uit te leggen, want toen hij het in het Frans uitlegde wat er eigenlijk stond, begrepen we het wel). Dat duurde ongeveer een half uurtje en daarna ben ik het formulier zelf gaan invullen bij mijn huisje en heb ik een boek gelezen.
Vanavond wil ik nog even bij de show: Café theatre kijken en dan is het alweer bedtijd. Morgen een laatste dagje en dan is het alweer weekend en gaat de laatste week beginnen!

Heel veel liefs,

Milou Stéphanie :D

  • 18 Augustus 2011 - 20:41

    Jeanette:

    Het laatste dagje van de week, de laatste vrije zaterdag, de laatste week, de laatste keer koekjes bakken, de laatste keer de campingdans, de laatste keer......
    Milou je gaat de laatste week in en volgens mij heb je het erg naar je zin, je spreekt een woordje frans, je kookt je eigen maaltje, en je hebt een paar goede vriendinnen gemaakt, geld verdiend, ik denk een vakantie om nooit te vergeten. En deze week komen je ouders en kun je trots alles laten zien want volgens mij zijn ze poepnieuwsgierig haha.
    Nog even genieten en tot gauw, Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: