Le dernier Mardi - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Le dernier Mardi - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Le dernier Mardi

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

23 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Salut,

Vandaag helaas alweer de aller laatste dinsdag van deze mooie zomer.
Vanochtend zou ik met de miniclub, de 5/6 jarigen, gaan zwemmen bij.... het zwembad samen met Cyril en Roxanne en Melanie zou dan met de andere helft gaan knutselen. Maar aangezien bijna alle kindjes wilden gaan zwemmen, op 3 na, werd Melanie uiteindelijk ook ingedeeld bij ons (het zwembadteam). Cyril ging niet mee, die ging tennissen met 7/8 jaar. Dus Melanie vroeg aan Roxanne of zij even de spullen voor wilde bereiden bij het zwembad, want dan zouden wij alle 17 de kinderen klaar maken (een badmutsje geven en de bandjes om doen enzo). Maar ze wilde het gewoon niet doen, ze zei: Ja Melanie, ga jij dat maar doen! En anders Milou (:O) Nouja zeg, maar gelukkig was daar Cyril. Hij zei tegen Roxanne dat zij het maar moest doen en dat wij het hier zouden voorbereiden! Merci..
Toen we uiteindelijk alle kindjes zo ver hadden, was het alweer een half uur later en konden we eindelijk naar het zwembad toe! Daar was het super lekker water en hebben we even heerlijk gezwommen/gespeeld in het water met alle lieve kindjes. Er waren ook 2 Nederlandse jongetjes (van ongeveer 10/11 jaar) die de hele tijd om ons heen hingen en dat ze het zo leuk vonden bij de miniclub haha. Ze vonden alle kindjes zo lief en wilden ook graag zo'n leuke badmuts, haha. Daarna mochten alle kindjes nog even van de glijbaan (topogann) en toen was het alweer 12uur en stonden alle ouders weer te wachten!
Toen was het tijd om weer naar het zwembad te gaan voor la danse de la piscine maar dit keer deden we geen moussier Tombola, maar Que Si Que No! Toen ik dit nummer hier voor het eerst hoorde dacht ik: aaaaah OMG, ze draaien hier Jody Bernal. Maar toen bleek dat het al een ouder nummer was en het origineel niet van Jody Bernal, haha. Dus nu ken ik in totaal al 4 verschillende dansjes! Daarna zei Cyril dat we even naar Adeline moesten gaan om haar te zeggen wanneer we zouden vertrekken van de camping. Dus Melanie en ik zijn toen meteen naar haar toe gegaan om te zeggen wanneer we zouden vertrekken. Toen ik zei dat ik vrijdagavond met mijn ouders naar Nice zou vertrekken, zei ze dat dat niet kon en dat ik zondag nog gewoon zou moeten werken! Maar halloo, dat kan niet hoor! Ik vlieg zondagmorgen 28 augustus alweer naar Nederland! Dus ze zei dat ze dat wel even zou overleggen met Cyril ofzo. Maar toen ik 's middags weer op de miniclub kwam vroeg Cyril al wanneer ik vrijdagavond zou vertrekken zodat ik 's middags eerst nog met Jennifer alles kon opruimen. Dus het zal nu wel goed zijn, neem ik aan!
Half 3 was het alweer tijd voor de miniclub en er waren 2 tweelingen en nog 2 andere kindjes. Maelys & Célian, Tom & Louis en Angeline en nog een ander meisje die volgens mij niet kon praten want ze heeft de hele middag niks gezegd! Jennifer zei mij dat ik en Melanie met z'n tweeën het grand jeu moesten gaan doen omdat zij alvast ging opruimen, want anders waren we daar vrijdagmiddag zo lang mee bezig. Dus Melanie en ik (de 2 Nederlandse) met 7 kindjes in totaal een 'speurtocht' gelopen. Eerst moesten de kindjes een feuille (blaadje) vinden bij de tennisbaan. Daar stond een verhaal op van monsieur Renard (meneer de vos) en die stuurde ze dan weer naar het meer. Toen we daar waren aangekomen hebben we eerst wat gedronken en daarna wat foto's gemaakt. Toen wilde Tom met mij naar beneden lopen om even naar de waterratten (bevers) te kijken die daar zwommen. Maar toen Tom eenmaal was, wilde Louis ook en daarna iedereen. En aangezien het aardig steil en glad was, moest ik elke keer met een kindje aan de hand naar beneden lopen. Zelf gleed ik bijna uit maar de kindjes vonden het super leuk! Na een half uur ongeveer zijn we weer verder gelopen. Op weg naar het restaurant, waar ik ook een blaadje had opgehangen en vandaar uit gingen we weer terug naar de miniclub, want daar lag een schat (trésor) met allemaal lekkere snoepjes: banaantjes, aardbeien, beertjes en krokodillen. Ze waren helemaal blij. En aangezien Jennifer de radio had aangezet tijdens het opruimen hebben we daarna nog even gedanst met z'n allen. Vet gezellig! Toen was het ook alweer zo 5uur en werd iedereen weer opgehaald. Nog even geveegd en toen weer naar huis gegaan. Nu zit ik alweer hier te typen en dit keer niet te skypen aangezien paps en mams in Brussel zitten en Lotte natuurlijk elke avond aan het feesten is thuis. (Lotte, breek de boel aub niet af, Mercii).

Nog precies 5 nachtjes en dan ben ik alweer (helaas) thuis.

Willen jullie nog op de hoogte blijven van de Franse hits:

http://www.youtube.com/watch?v=M1V4mlaF_UU = Welcome to st. Tropez

http://www.youtube.com/watch?v=qSZ51-aJML0 = Chérie Coco

Liefs en bisous,
Milou Stéphanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 19952

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: