Le lundi 8 aout - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Le lundi 8 aout - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Le lundi 8 aout

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

08 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,

Vandaag maandag 8 augustus. Weer een nieuwe dag. Gelukkig was het vanochtend al stralend weer met een strak blauwe lucht. Daar word ik ook meteen heel erg vrolijk en blij van! Ik had Kirstens' wekker weer geleend aangezien mijn mobiel het nu echt heeft begeven, dus stuur mij maar geen smsjes want dat kan ik toch niet meer lezen helaas. Gelukkig krijg ik als ik terug kom een nieuwe mobiel !! ;)
Maar vanochtend moeilijk wakker geworden. Ik had de wekker om kwart voor 8 gezet, en uiteindelijk ben ik er om kwart over 8 pas uitgekomen. Ik zette de wekker steeds weer uit! haha. Uiteindelijk toch maar een snelle koude douche genomen en daarna lekker ontbeten met Kirsten. Toen tegen kwart over 9 vertrokken naar de miniclub waar we deze ochtend gingen knutselen met playmaïs. Daarmee kon je hele leuke poppetjes/boompjes/huisjes maken. We hadden deze ochtend 8 kinderen, dus dat viel nog wel mee. Gelukkig waren Tom en Louis er ook weer. Maar Louis had niet zoveel geluk deze ochtend. Hij wilde na het knutselen zijn handen wassen (en Tom ook natuurlijk) en ik liep met ze mee naar de wasbak. Toen Louis klaar was, bleef hij op Tom wachten. Maar er lag ook een vieze stinkende handdoek die ik voor de grap naar Louis gooide. Hij rook eraan en gooide hem weer terug naar mij waarna ik de handdoek weer naar hem gooide en zo ging het maar door totdat hij opeens iets raars deed en als een soort van stuiterbal met zijn hoofd (de achterkant van zijn hoofd) tegen de muur knalde. Best wel hard, dus hij moest héeeeel hard huilen en ik voelde me ook best wel schuldig. Dus ik tilde hem gelijk op en toen kwam Jennifer er al aangelopen om te kijken wat er was gebeurd. Na ongeveer 10 minuten was Louis eindelijk weer uitgehuild en kon hij weer zelf staan en hoefde ik hem niet meer op te tillen. Ik wilde hem al eerder neerzetten, maar toen begon hij weer te huilen en wilde hij weer dat ik hem optilde! Hij had echt van die lieve oogjes:D
Na het knutselen gingen alle kinderen weer voor zichzelf spelen: een mooie tekening maken of met de speelauto spelen! Totdat Tom opeens naar mij toe rende en zij: Milou, ik moet poepen! En of ik mee wilde komen. Dus ik rende (bijna rennend) met Tom naar de wc toe. Toen ik hem eenmaal op de wc had gezet stond Louis opeens achter mij en zei: "ik moet ook heel nodig plassen!" Dus ik deed de andere deur van de wc ook snel open zodat hij daar kon plassen. Maar omdat hij blijkbaar zo nodig moest deed hij iets te gehaast de wc bril naar beneden waardoor zijn vinger daar tussen kwam. Toen begon hij ook weer héeeel hard te huilen! En ik zei nog snel: Ga nou eerst maar plassen, maar hij kon niet meer omdat hij zo hard moest huilen! Uiteindelijk zat hij toch eindelijk op de wc te plassen en was het alweer over. Wel even eerst een kusje op de zere vinger!
Daarna was het al snel 12uur en werd iedereen opgehaald. Toen richting het zwembad voor la danse de la piscine: Mueve la collita & Moussieur Tombola!
Daarna weer boodschappen gehaald met Melanie en lekker geluncht. En om kwart over 2 weer naar de miniclub gelopen. Daar aangekomen ben ik eerst naar Cyril gelopen om over mijn IBAN-nummer te vragen. Ik vroeg of het nummer nu goed was waarop hij antwoordde: "je ne sais pas du tout" (dat weet ik helemaal niet). Toen hij vroeg of ik mijn salaris al had gekregen antwoordde ik NEE, pas encore. Hij ging meteen even bellen naar een vrouw die daarover gaat maar aangezien zij niet opnam sprak hij de voicemail in. En hij zou laten weten wanneer hij zelf iets zou horen. Dus daar had ik nog niet veel aan helaas.
Tegen half 3 ging de miniclub weer open en we zouden jeu d'eau (waterspelletjes) gaan spelen. Maar aangezien we deze middag 18 kinderen hadden, ja je leest het goed 18!!! Dat was wel even slikken. We hadden besloten om samen met de 5/6 jarigen mee te doen. Zij gingen namelijk op het jeu de boule veld voor de miniclub waterspelletjes doen, dus daar gingen wij ook mooi aan meedoen.
Maar het was nogal chaotisch daar, we moesten echt iedereen goed in de gaten houden, zodat we niet iemand zouden verliezen!
Tegen half 5 zijn we weer naar binnen gegaan en toen mocht iedereen nog even voor zichzelf spelen. Louis wilde met mij spelen. Dus we hadden het spelletje bedacht dat hij op mijn voeten moest gaan staan en dat we zo zouden lopen. Dus stond met zijn voeten op mijn voeten en ik liep zo door de hele miniclub. Maar toen ik al een heel eind met hem had gelopen wilde hij mij niet meer loslaten en toen knalde hij weer met zijn hoofd(de achterkant) tegen de kast aan en moest hij weer hard huilen. Echt zo sneu voor hem. Hij kreeg echt van die huiloogjes. Hun moeder, Audrey, die hier ook werkt vertelde na afloop al dat Tom en Louis heel erg moe waren en dat ze daarom heel snel huilden of vielen. Dus ze moeten vanavond maar op tijd naar bed en goed slapen zodat ze morgen weer fit zijn! :D
Het was nog best wel druk voor Jennifer en mij, om aan de wensen van 18 kinderen te voldoen. Maar toen Cyril eenmaal binnen kwam konden wij rustig in een hoekje gaan zitten. Echt te grappig. Ik weet niet wat hij doet, maar hij zorgt er altijd voor dat iedereen bij hem. Want opeens ging het licht bij ons uit en alle kindjes gillen. Wat bleek, dat had cyril gedaan en toen hij bij ons binnenkwam, renden alle kindjes meteen op hem af. En tilt ze dan op en doet alsof ze een gitaar zijn. Echt grappig. Maar tegen 5uur werd iedereen weer opgehaald en kon ik gaan vegen. Daarna tegen half 6 was ik klaar en wilde ik nog even naar de andere toelopen, maar er was niemand te bekennen. Dus ben ik ook maar naar huis gelopen en heb ik even wat gedronken en 'de weekend' gelezen, want die verkopen ze hier ook in het winkeltje!

Vandaag was echt een druk dagje maar wel leuk.

Tot snel,

Bisous Milou

  • 09 Augustus 2011 - 07:03

    Annemiek:

    Heej Milou,
    Je doet toch wel een beetje voorzichtig met die kleintjes. Niet te veel laten stuiteren en zo. Vandaag gaan we weer meubels kijken in Zutphen, maar eerst even Lotte afzetten in de dierentuin in Arnhem zetten
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 19977

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: