Zaterdag 6 augustus - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 augustus - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Zaterdag 6 augustus

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

07 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Salut tout le monde,

Vandaag alweer mijn vrije dag: Zaterdag!
Eindelijk weer uitslapen. Vrijdagavond (gisteravond) ben ik nog met Melanie, Kirsten en haar ouders/zusje naar de show: Concert geweest en dat was echt erg leuk/gezellig! Het was een hele vrolijke show met allemaal leuke liedjes. Na de tijd zijn we nog met z'n allen naar het terras gegaan en hebben we een "afscheids" drankje gedronken, aangezien Melanie's ouders morgen alweer weggaan, helaas.
Uiteindelijk ben ik tegen half 2 weer teruggelopen en meteen gaan slapen. Want vandaag zouden we een zware dag hebben. We hadden namelijk fietsen gehuurd en we wilden naar het strand toe in Fréjus.
Om 10uur werd ik wakker en heb ik snel gedoucht en gegeten en tegen kwart over 11 kwam Melanie mij ophalen, want we hadden om half 12 afgesproken met de fietsenman/vrouw.
Wij stonden ook keurig om half 12 te wachten bij de ingang/receptie maar er kwam maar niemand. Elke keer als we een busje of auto met fietsen zagen dachten we: JAAAAAAA, maar dan was het hem/haar toch niet. Na 3kwartier zijn we maar even naar binnen gelopen naar de receptie aangezien hij/zij er nog steeds niet was. Hij/zij had wel verteld dat het wat later kon worden ivm de drukte op de weg, maar zo laat kon nooit goed zijn. Dus wij naar Kirsten toe gelopen en zij belde voor ons nog een keer naar die fietsenverhuurder. Wat bleek: doordat het zo druk was, was hij helemaal niet gegaan ofzo? En Kirsten vertelde ons dat wij 5 minuten moesten wachten omdat die man zijn vrouw ging bellen om te vragen of zij toevallig hier in de buurt was. En uiteindelijk na een kwartier kwam er een vrouw aan: DE VROUW VAN DE FIETSEN! Gelukkig hoefden we maar 1 borg van 150 euro te betalen en ook maar 1 fiets, aangezien ze zo laat was. Dat was dan wel weer aardig.
Daarna tegen 1uur zijn we ongeveer vertrokken richting Fréjus. Maar dat was nog best wel spannend/eng zo op de weg. Want hier kennen ze geen fietspaden zoals ze dat in Nederland kennen, nee wij moesten gewoon midden op de drukke weg fietsen waar ook alle auto's reden. En ook de rotondes (dubbele rotondes) moesten wij over fietsen, dat was best wel eng eigenlijk, maar we hebben het uiteindelijk gered en na 40 minuten waren we dan ook bij het strand in Fréjus. Het was een heel erg mooi strand, en helemaal niet druk. Dat kwam wel erg mooi uit! We lagen ook op een mooi plekje dicht bij het water. We smeerden ons meteen in, en hebben toen heerlijk gelegen op onze handdoek. Toen ik het na een kwartiertje toch aardig warm had gekregen vroeg ik aan Melanie: Hée, zullen we even in het water gaan? Maar ik kreeg geen reactie, want Melanie was al in slaap gevallen, dus ben ik maar even in mijn eentje gegaan! En ze sliep ook echt vast en snurkte zelfs een beetje haha!
Na een uur werd ze wakker van een broodjesverkoper die met een dienblad over het strand en de hele tijd iets riep van: Banjé (Bagné) Banjé! En ook de heletijd op hetzelfde toontje. Echt super irritant!!
Wij zijn tot half 5 ongeveer gebleven want toen begon het iets te regenen en zijn we snel naar de fietsen toe gelopen en weer terug gefietst. Aangezien we aardig moe waren en ook iets verbrand in onze gezichten wilden we graag snel weer op de camping zijn en daar uit eten gaan. Toen we de laatste rotonde hadden dachten we: Yes, nog 7 km naar Rocquebrune sur argens en dan zijn we weer op de camping. Maar toen we die 7 km eindelijk hadden gefietst en in Rocquebrune waren, bleek dat het de verkeerde was. Onze camping stond hier helemaal niet. En we konden ons ook niet herinneren dat we hier op de heenweg langs waren gekomen! SHIT, nu moesten we weer 7 km terug fietsen tot de laatste rotonde en dan weer zoeken. Ondertussen had ik het even aan iemand langs de kant van de weg gevraagd en even later raceten we nog achter een hardloper aan om hem de weg te vragen en uiteindelijk waren we na 1,5uur weer terug op de camping! We waren nog nooit zoooo blij geweest dat we de camping weer zagen, haha! We waren helemaal kapot, onze kont deed zeer en onze handen tintelden helemaal van het stuur. Maar we waren aangekomen! Finalement.
Daarna even snel gedoucht en tegen 8uur zijn we met Kirsten samen naar het restaurant gelopen en hebben we daar tot half 12 heerlijk gegeten en gekletst. Ik had een lekkere brochette du poulet en als toetje een ijsje (met fruit) echt heerlijk!

Daarna lekker gaan slapen en weer vroeg op voor een nieuwe week!