Let the sun shine - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Let the sun shine - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Let the sun shine

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

28 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Hello allemaal,

Vandaag werd ik eindelijk weer wakker met een strak blauwe lucht. Eindelijk weer een mooie dag. Eerst even een douche genomen en daarna lekker boterhammen met nutella en jam genomen! Echt heerlijk. Daarna tegen kwart over 9 weer naar de miniclub toe voor het ochtend programma. Deze ochtend zouden we namelijk mime spelletjes gaan doen. Er was namelijk een kaarten spel waarop stond wat je precies moest doen. Bijvoorbeeld: doe een hond na, of beweeg je neus of doe een kikker na, echt vet schattig.
Na een half uur ongeveer hadden we alle kaartjes gehad en hadden de kinderen er weer genoeg van. Dus toen bedacht Jennifer het plan om naar even met de 7 kindjes: Solène, Tom, Louis, Axel, Louise, Marie en Daphnée naar de repetities te gaan kijken in het theater waar de oudere kinderen van de miniclub aan het oefenen waren. Eerst liepen we naar het theater waar Cedrick en Emilie met haar groep aan het oefenen waren. Helemaal naar boven gelopen in het theater omdat daar het enige plekje met schaduw was! Maar na een kwartier gebeurde er nog niet zoveel en zijn we verder gelopen naar de discotheek (Salle 0 degrée) waar Maxime met zijn groep aan het repeteren was en ook Cyril met zijn groep zat daar te dansen voor de show van morgen: "Le livre de la jungle". Deze wordt altijd opgevoerd bij het zwembad.
Ik had de show 2 weken geleden op vrijdag al een keer gezien, maar zo spectaculair was het helaas niet.
Daarna tegen kwart voor 12 weer terug gelopen naar de miniclub waar iedereen weer werd opgehaald. Daarna was het weer tijd voor de dans bij het zwembad. Dit keer moesten alle jongens/mannen aan de ene kant van het zwembad gaan staan en wij (de meisjes/vrouwen) aan de andere kant er tegen over. Dat was echt een grappig gezicht!
Tegen half 1 ben ik weer naar de supermarkt gelopen en heb ik wat kleine boodschapjes gedaan.
Daarna lekker geluncht en tegen half 3 weer begonnen met werken. Dit keer moest ik een grand jeu (groot spel) bedenken. Ik had die avond van te voren goed nagedacht en ik wist het: we gaan een speurtocht houden, opzoek naar een schat! Dus ik had allemaal briefjes gemaakt met aanwijzingen. Als eerste moesten ze naar de disco gaan en daar het volgende briefje zoeken. Daarna stuurde dat briefje ze naar het zwembad en als laatste moesten ze naar de receptie lopen! Daar zaten 4 Nederlandse jongens die tegen mij zeiden: AAAAA eindelijk een Nederlandse animatrice, haha! Ik gaf hen stiekem het oranje briefje. En alle kindjes maar zoeken en zoeken.... en uiteindelijk zag Louise het oranje briefje in de hand van die jongen.
Daarna zijn we weer terug gelopen naar de miniclub waar ze een 'schat' moesten gaan zoeken. Ik stuurde ze allemaal naar de andere kant van de kamer zodat ik de bekertjes met snoepjes onder de tafel kon verstoppen. Na een tijdje zoeken vonden ze dan eindelijk de snoepjes en was iedereen zooooó blij!! Echt lief. Daarna was het nog maar 4uur, dus toen hebben we nog met z'n allen een wandeling gemaakt langs de manege en toen was het alweer tijd om opgehaald te worden!

Vanavond is er nog bij het zwembad een spelletjesavond. Ze gaan dan weer met allerlei matten en banden wedstrijdjes houden! Melanie's ouders willen ook meedoen, volgens Melanie, dus ik ga zeker kijken!

Tot snel,
Liefs Milou

• 29 Juli 2011 - 07:39

Annemiek,Lotte,Bert:

Hai Milou,
    Helaas hebben we de laatste tijd weinig internetverbinding op de camping. Het signaal is steeds te zwak. 's Morgens gaat het nog wel, maar 's avonds zal iedereen wel op internet zitten en dan lukt het opeensniet meer. Hier is het nog steeds lekker weer en zonnig. Papa en Lotte willen straks nog een eind fietsen richting zee, Courseulles-sur Mer, want daar is papa gisteren ook heengefietst en daar was een tennistoernooi van een paar dagen aande gang met (volgens papa) hele goede toptennissers. Dus daar willen ze vanmiddag nog even heen fietsen. Verder vandaag nog even de laatste boodschappen doen en dan morgen alles weer inpakken. Morgenavond willen we nog even uit eten gaan. En dan zit het er voor ons (voorlopig) even op. Ik lees wel dat jij ook druk bent met zelf dingen te bedenken voor de miniclub. Leuke speurtocht had je bedacht, trouwens.

• 29 Juli 2011 - 07:58

Bert:

Leuke speurtocht en zelf bedacht , knap hoor. Zijn er nog veel Nederlanders bijgekomen op de camping ? en hoe is het met Milou van Leeuwen ? Ik hoor niets van haar.
    Ga je morgen nog met Riette wat doen ?
    Als je morgen nog wilt skypen probeer dan morgenvroeg want overdag is de verbinding wel redelijk tot goed