Mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkdag

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

03 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo tout le monde,

Vandaag mijn allereerste werkdag bij de mini-club. Spannend !!
Ik had m'n wekker om 8uur precies gezet omdat ik om kwart voor 9 bij de mini club moest zijn voor de uitleg. Ik at snel een appel en een capri sonne, en toen trok ik mijn blauwe shirt aan met mijn mooie naamkaartje en het aantal vlaggen (van de talen die ik sprak).
Toen ik aankwam, bleek er nog een ander Frans meisje te zijn die ook voor het eerst ging werken. Samen met haar kreeg ik de uitleg te horen van Cyril, de "baas" van de mini club.
Aangezien het in het Frans was en ook behoorlijk snel, had ik niet alles begrepen, maar dat maakte niet uit want ik werkte samen met een ander Frans meisje die het allemaal nog een keer aan mij liet zien.
Ik verwachtte heel veel kleine kinderen (3 et 4 ans) maar de ochtend werd gevuld met 2 franse kleine meisjes: Lucy en Marie. Ze waren echt heel erg lief en met handen en voeten werd het een gezellige ochtend.
Om 12 uur precies werden de kleintjes weer opgehaald en ging ik met het animatieteam samen eten. Om half 3 moest ik weer beginnen, maar omdat het zo warm was, heb ik eerst nog even een duik in het zwembad genomen. HEERLIJK!
Apres midi ('s middags) waren er 3 kinderen. Hetzelfde meisje van 4 Lucy en 2 andere jongetjes, die heel erg druk waren. Gelukkig had ik Adeline, de francaise en zei kreeg de 2 jongens wel onder controle met haar Frans. We gingen namelijk koekjes bakken!!!!
Maar met 3 kleine kinderen is dat nog niet zo gemakkelijk. Eerst was het spelletje: zoek de ingrediënten. Sucre, Farine, et beure (suiker, meel en boter) en een ei (die hoorde er ook bij). Daarna mochten ze om en om de ingrediënten erin gooien en uiteindelijk werden het heerlijke (met iets te veel boter) koekjes.
Het was erg gezellig deze middag. Tegen 5uur gingen we met de ploeg het clubhuis opruimen en daarna was er een voorstel ronde bij het theater voor de Gasten. We moesten ons allemaal verkleeden in de 1001 nachten (als aladin ongeveer) en daarna moest IK met de showman (Cedrick) het podium op om de gasten toe te spreken!
WHAAAAAT, dat was spannend, haha. Ik moest de Nederlanders vertellen wie ik was en wat ik deed en hoe het allemaal ging op de camping. Daarna werden we nog 1 voor 1 voorgesteld en dat was dat.
Dat was wel erg leuk om te doen, want nu ik hier dit verhaaltje zit te typen in mijn "werkkleding" (blauw t-shirt) komt iedereen op me af om te vragen waar alles is en hoeveel het kost en waar ze zich kunnen aanmelden. Echt grappig!!
Maar dit was het wel weer voor vandaag, ik ga nu zo eten want het is namelijk al kwart voor 9 en ik begin toch wel honger te krijgen.
Ik mis jullie en hoop dat jullie ook een leuke vakantie hebben !!!

Tot snel,
Bisous Milou

  • 03 Juli 2011 - 19:17

    Oma Peet:

    Hallo Milou,

    Oma is heel trots op je. Vooral na de eerste dag, vind ik dat je het al heel goed doet. Ik hoor van papa en mama wel hoe het met je gaat. Maar ik vind het leuk de berichtjes van je te lezen.
    Heel veel liefs en kusjes

  • 03 Juli 2011 - 19:44

    Bert En Annemiek:

    Oke Milou, fijn te horen en lezen dat ook je eerste werkdag goed bevallen is. Wat zul je straks goed Frans spreken.

    Gros bisous

  • 03 Juli 2011 - 19:58

    Lotte:

    Lief zusje!
    Ik zit nu alweer te eten bij de chinees! Merk dat je het super hebt gehad!
    Hoop dat alle dagen net zo leuk zullen worden! En straks praat je alle talen vloeiend!
    Ik mis je!

    Veeeel kusjes ! (K)

  • 03 Juli 2011 - 20:05

    Suzanne :

    Hoi milou!

    Het klink alsof je het onwijs naar je zin hebt, mooi om te horen :) hoe voelt dat nou zo na je eerste werkdag? Kan je je frans ook nog een beetje bijspijkeren :)
    Veel plezier en succes nog!

    Xx suzanne

  • 04 Juli 2011 - 10:20

    Marloes:

    Hee,

    Je suis jalouse. Haha mooi dat je zo'n leuke eerste werkdag heb gehad.
    Ik wil wel filmpjes zien van je theateroptredens straks he!

    xxx

  • 04 Juli 2011 - 11:16

    Mieke:

    Miloutje!!
    Zo te zien vermaak je je wel daar! :) Het klinkt allemaal zo heerlijk, lekker warm, ff tussendoor zwemmen en leuke mensen daar!
    Idd marloes, jarloes is hier wel van toepassing :D

    Veel plezier nog!!
    xxx

  • 04 Juli 2011 - 11:34

    Gerdien:

    Hoihoi!
    Wauw! Super leuk zeg!
    En fijn dat het weer daar zo mee zit!
    Lekker een frisse duik en dan weer aan het werk.. hihi :)
    Heel veel plezier daar!!

    liefsxx

  • 04 Juli 2011 - 16:23

    Suzan:

    Hee,
    Je verhalen zijn echt leuk om te lezen. En mooi dat je het nu al naar je zin hebt!
    Lekker rustig begin met weinig kleintjes. Ideaal lijkt me om even te wennen. Zal vast nog wel drukker worden!
    Een beetje jaloers word ik nu toch wel..

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 19998

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: