Vrijdag 29 juli - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 juli - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 juli

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

29 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo iedereen,

Vandaag alweer het laatste dagje voor het weekend! Wat gaat de tijd toch snel. Vanochtend scheen de zon gelukkig weer en ben ik lekker gaan ontbijten. Daarna weer tegen kwart over 9 naar de miniclub gelopen waar we deze ochtend gingen koken. Of nouja koken, we gingen brochettes maken met snoepjes eraan. Echt heel lekker. Allemaal banaantjes, aardbeien, eitjes en beertjes. Echt heel lekker rook het ook! We moesten dit namelijk voor 17.00 uur maken. Want dan mogen alle ouders met hun kinderen komen proeven. Maar ondanks dat we zeiden dat ze niks mochten eten, zaten Tom en Louis wel met de snoepjes zowat in hun neuzen. "ooooh Milou, ruik eens, het ruikt echt lekker!!" Haha, lekker smakelijk!
Nadat alle stokjes op waren, zijn we naar buiten gegaan en hebben we bij de oudere kinderen gekeken die een water ballonnen gevecht hielden.
Daarna was het alweer 12uur en tijd om naar het zwembad te lopen voor Mueve la collita: de campingdans!
Voordat de dans überhaupt al begonnen was, waren er al 2 meisjes die de hele tijd mij en Melanie in het water probeerden te duwen, maar het lukte maar niet! Uiteindelijk heb ik er 1 in het water geduwd, met kleren en al aan! Daarna was het weer tijd voor de campingdans. De jongens aan een kant van het zwembad en de meisjes aan de andere kant! Maar toen de dans was afgelopen, probeerden diezelfde meisjes mij weer in het water te duwen. Met z'n tweeën tegen één. Dat is niet eerlijk!!!! Uiteindelijk ben ik er ook maar (deels expres) ingevallen. Wel een lekkere afkoeling. Daarna renden ze als een gek achter Melanie aan, maar zij pakte snel het hek vast, waardoor ze haar niet konden pakken! Maar ik was nu helemaal doorweekt, en kon dus niet meteen door naar de supermarkt voor boodschappen, shit! Toen ik het zwembad uit liep, zei Iemand ook al: "aaah milou, wat zweet jij veel zeg. Maar je doet ook altijd zo fanatiek mee met de dans!!" haha.
Dus eerst maar even naar mijn huisje voor wat droge kleren. Zelfs mijn onderbroek was helemaal doorweekt!
Daarna toch nog maar even boodschappen gehaald en toen lekker geluncht.
Tegen half 3 begon de middag weer voor de miniclub en gingen we verven! Dit keer niet met verf, maar met glitters. Alle kinderen kregen een zwart blaadje en een lijmpotje. Eerst moesten ze er een beetje lijm op doen, en daarna konden er glitters overheen gooien, die bleven dan plakken! Het resultaat was echt schitterend, al zeg ik het zelf.
Om 4uur waren we daarmee klaar en gingen we met z'n allen een balade (wandeling) maken. Maar aangezien het wel erg warm was, zijn we niet zo ver gelopen. Eerst langs Denis, de reparateur, en hij kan ook heel erg mooie schilderijen maken! Echt prachtig. Daarna kwamen er oudere kinderen langs gerend die hem met water ballonnen bekoogelden. Toen ze vertelden dat ze Cyril ook helemaal onder hadden gegooid, moesten alle kindjes dat zien en zijn we op zoek gegaan naar hem. We vonden hem uiteindelijk bij de speelplaats waar hij met nog 3 andere kinderen aan het klimmen was. Daar hebben we nog een half uur gespeeld en toen was het inmiddels ook alweer 5uur. Alle kindjes werden opgehaald en ik ben naar boven (de grote miniclub) gelopen, waar allemaal taart/cake stond voor alle ouders en kinderen. Gelukkig waren er niet zoveel mensen gekomen, en was er nog heel veel over voor ons!!! Heerlijk.
Daarna even alles opgeruimd en tegen half 6 was ik alweer klaar en kon ik hier gaan zitten om mijn verhaaltje te typen. En ik moet nu heel hard lachen, omdat Philipe, de sportanimateur, zich aan een dak vasthoudt en met z'n kont aan het schudden is. Wat een mongool! haha. Je ziet hier ook al die mensen elkaar aankijken van: okéé.... haha.

Ik ga zodadelijk even lekker eten en dan heb ik morgen eindelijk weer een vrije dag! Voor het eerst weer lekker uitslapen en niet wakker worden van de wekker!

Vanavond ga ik ook nog naar de show kijken: Le livre de la jungle.

Heel veel bisous,

Milou

  • 29 Juli 2011 - 18:08

    Jeanette:

    Ha Milou, lekker in het zwembad gegooid, wat zullen die meisjes een schik gehad hebben. Ik heb je reisverslagen eens geteld en je bent al op de helft. Dat gaat snel ! (of niet?)
    Ik vroeg me af of er ook wel eens iemand van de animatie gelijk met jou vrij is, dan kun je ook eens samen een dagje uit. Maar morgen eerst maar eens lekker uitslapen. Prettige dag en tot de volgende keer.
    Gr. Jeanette

  • 30 Juli 2011 - 07:31

    Annemiek,Lotte,Bert:

    Lekker nat geworden dus. Zaterdag uitslapen,de was doen en lekker lui zijn.
    Voor ons is het de laatste dag in Normandie. Wij zijn aan het inpakken,schoonmaken,opruimen.
    Toch nog mooi weer gehad hier en ook vandaag schijnt de zon alweer.
    Morgen eerst Lotte naar Renesse brengen en dan naar Winterswijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 19927

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: