Dinsdag 26 juli - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 juli - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 juli

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

26 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Bonjour tout le monde,

Vandaag alweer de 3e werkdag gehad. Ik zit alweer op de helft! Vanochtend werd ik weer wakker van de wekker, wat dus betekend dat ik héél goed heb geslapen. Gisteravond was ik nog met Melanie en haar ouders naar de show geweest: Clinic en dat was erg grappig, we hebben hard gelachen ondanks dat we de helft toch niet helemaal snapte! De show was ook pas om 12uur afgelopen en daarna ben ik nog even met ze meegelopen naar het huisje van Melanies ouders. Daar hebben we nog even wat gedronken en tegen half 1/kwart voor 1 ben ik weer terug gelopen naar mijn huisje.
Vanochtend moest ik namelijk gewoon weer om kwart over 9 bij de miniclub zijn! Maar gelukkig was ik vanochtend ingedeeld bij de 5/6 jarigen en gingen we naar het zwembad, dus dat was wel lekker rustig. Samen met Melanie en Anaïs moesten wij deze ochtend bij de 5/6 jargen, maar op een gegeven moment waren Melanie en ik Anaïs kwijt. Waar was ze nou?? En wij maar wachten en wachten en wachten.... uiteindelijk hebben we Meriem gevraagd of zij wist waar Anaïs was, en zij belde toen maar voor de zekerheid naar het zwembad toe om te vragen of ze toevallig daar zou zijn, en ja hoor!
Dus wij met 14 kindjes (met allemaal een rode badmuts) naar het zwembad gelopen waar we inderdaad Anaïs aantroffen bij alle speelballen/matten. Ik had ook mijn bikini aan natuurlijk en ging ook in het water, maar het was kouddd !! BRRR.... al snel was het weer 12uur en werden alle kindjes weer opgehaald door de ouders.
Daarna was het weer tijd voor la danse de la piscine, wat ook weer super gezellig was met alle campinggasten erbij. Tegen de middag weer boodschapjes gedaan in het winkeltje en daarna een lekkere salade gegeten.
Tegen half 3 was ik er weer en gingen we een groot spel doen (grand jeu): La lettre du roi (de brief van de koning). Want wat was het spel.... Jennifer en ik hadden (zogenaamd) een brief gekregen van de koning en daarin vroeg hij of alle kindjes voor hem een groot kunstwerk met allemaal stenen, groene blaadjes, bloemetjes en takjes wilden maken. Echt super lief, want iedereen zat heel aandachtig te luisteren tot Louis (een van de kindjes) opeens zei: Maar, ik ben bang voor de koning. Uiteindelijk hebben we gezegd dat de koning ons alleen een brief heeft gestuurd en dat hij niet hier komt en toen durfde hij wel weer. Dus toen zijn we met z'n allen een wandeling gaan maken en hebben we onderweg al die dingen gezocht. Omdat Tom (een ander kindje) zo fanatiek was en de hele tijd heen en weer rende (en wij al hadden gezegd dat hij niet moest rennen want dan zou hij nog een keer vallen) viel hij dus heeeeél hard. Echt zoo zielig, zijn eleboog zat onder het bloed en ook zijn knie. En hij huilde heel hard en wilde meteen dat ik hem optilde. Toen ik dat ook deed, sloeg hij zijn armen om mij heen en wilde hij niet meer loslaten! Wat een schatje.
Toen we eenmaal weer terug waren hebben we alle stokjes, bloemetjes en blaadjes op een tafel gelegd en daarna vastgeplakt met lijm op een groot zwart vel. Toen heeft Jennifer er een foto van gemaakt en zei ze dat ze het zou opsturen naar de koning;)
Toen was het al inmiddels half 5 en mochten ze allemaal nog even buiten op de speeltoestellen spelen. Louis wilde dat ik samen met hem op zo'n wipkip ging, maar daar waren we samen toch iets te zwaar voor en toen we eenmaal heen en weer gingen, stootte hij keihard zijn hoofd tegen de voorkant aan! Aiaiai, gelukkig kon hij er zelf hard om lachen.
Daarna tegen 5uur zijn we allemaal weer naar binnen gegaan. En toen Jennifer en ik de kinderen rustig hadden zitten binnen kwam Cyril eraan en werd het weer een grote zooi! Hij heeft zo'n WILDE invloed op die kinderen.. ze krijgen echt spontaan allemaal ADHD als hij er is. Dus Jennifer en ik zijn maar rustig in een hoekje gaan zitten kijken hoe alle 6 de kindjes boven op cyril lagen! Echt heel grappig om naar te kijken. Hij sprak ook trouwens als enige mijn achternaam foutloos uit toen ik een plank op zijn voet liet vallen!!
Na 5uur heb ik even de vloer weer geveegd en hadden we nog een (na)bespreking. Daarna was het weer: Bonne soirée et à demain (oftewel: fijne avond en tot morgen). Toen heb ik nog even snel wat spekjes gehaald en daarna lekker gegeten!

Tot snel,

Liefs Milou

  • 27 Juli 2011 - 07:33

    Annemiek,Lotte,Bert:

    Mooie dag dus met veel spectacle ! Eet je nou iedere dag spekjes ? Saai ? Wij hadden gisteren op de camping in Normandie een heuse topavond. Een swingend koor en een band erbij zorgden tot half 12 voor leuke muziek ( oa veel ABBA ) We konden heerlijk dansen, maar alleen papa deed af en toe mee. De dames bleven vooral "cool" om maar zo min mogelijk op te vallen. Er zijn leuke Engelse buren met twee jongens William en Harry ( waar hebben we die namen eerder gehoord ) Hopelijk kunnen we vanavond weer skypen
    We gaan nu naar een marktje in Bayeux. Lotte slaapt nog en blijft hier. Zij kan dergelijke zware avonden moeilijk aan ? Kus

  • 27 Juli 2011 - 12:56

    Margot:

    Hallo Milou,
    Vandaag las ik al je verslagen. Lijkt me wel een drukke bedoening!! Ik proef er echter wel uit, dat je het leuk vindt. Volgens mij went de drukte ook wel, of niet? Wel fijn, dat je 's avonds vrij hebt en dat je mensen ontmoet hebt om leuke dingen mee te doen in je vrije tijd. Geniet er maar van en ik blijf je natuurlijk volgen.
    Ook de groetjes van Floris en Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 19928

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: