Bonjour à tout le monde! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Bonjour à tout le monde! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Bonjour à tout le monde!

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

04 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Salut!

Alweer de 2e werkdag voor mij! Vandaag hopen dat er meer kinderen zullen komen, zodat het NOG gezelliger wordt. En ja hoor, binnen een half uur zat het vol met ruim 10 kinderen. Echt leuk! Alleen was het wel een hectische ochtend, omdat de helft van alle kinderen bij aankomst al begon te huilen omdat ze niet alleen wilden blijven zonder hun ouder. En tot mijn verbazing was er 1 Nederlands jongetje: Gijs van 4 jaar en bijna 5, namelijk op 14 juli zo vertelde hij me. Tegen 11 uur werd ik gevraagd om met de groep kinderen van 7/8 jaar te gaan boogschieten iets verderop de camping. Ook dat deed ik en het was een leuke ervaring. Gelukkig werd het allemaal prima in het Frans uitgelegd door een andere animateur genaamd: Filipe (Philipe).
Ik moet trouwens echt wennen aan het begroetingsritueel hier op de camping. Iedereen die je 's ochtends tegenkomt: SALUT MILOU, Smak Smak, ça va? haha. Wel een leuk idee voor terugkomst in Nederland !
Maar om 12uur precies werden alle kindertjes weer opgehaald en was het lunchtime. Ik at samen met Kirsten, mijn huisgenootje, 2 boterhammen met Nutella en een glas water. Heerlijk even wat te eten na een drukke ochtend. Om 1 uur ben ik nog even naar het zwembad geweest om af te koeken en om half 3 begon de mini club weer.
Deze middag werden het de olypic games. Allemaal leuke en makkelijke spelletjes voor de keintjes, zoals door een hoepel springen en de bal in het doel gooien. Ook dat was allemaal erg leuk en gezellig, en ik was deze middag samen met Cyril de "verantwoordelijke" van de mini club.
Tegen 5uur werden alle kinderen weer opgehaald door hun moeder en ging de mini club dicht.
Helaas nu ik dit bericht zit te typen onweert het en regent het. Maar ik hoop morgen op een mooie en zonnige dag avec beaucoup de soleil!!

À tout à l'heure,
Liefs xx Milou

• 04 Juli 2011 - 18:29

Lotte:

Heej lief zusje,
    Super leuk, zo klinkt het. Herkennen de kleintjes je al op de camping? Roepen ze al Bonjour Milou?
    Ik ga nu een coupe eten bij Talamini, ik spreek/schrijf je morgen wel weer

• 04 Juli 2011 - 18:33

Milou Stéphanie Slotboom:

Ik ben de kleintjes nog niet tegen gekomen, maar misschien als ik een vrije dag heb dat ze me dan herkennen ! Eet smakelijk, ik ga zo ook weer terug naar m'n huisje (als het droog is)!

• 04 Juli 2011 - 18:36

Anja/wim Ruesink:

Milou, leuk om je verslagen te lezen.
    Het gaat je daar vast goed af als we dat zo lezen, we blijven je volgen!

• 04 Juli 2011 - 19:10

Isabella:

Hoi Milou,
    Wat klinkt het ontzettend gaaf zeg, wat jij aan het doen bent!
    Geweldige ervaring, geniet er lekker van :)
    En ondertussen blijf ik je stukjes volgen, want je schrijft heel leuk!
    Veel plezier!!!
    xxx Isabella

• 04 Juli 2011 - 21:46

Nickie:

Moet ik het een beetje zien als op camping Sainte Baume? Met die avond shows enzo?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Juli 2011 - 18:34

Milou Stéphanie Slotboom:

Hoi Isabella,
    Leuk dat je me volgt via waarbenjij.nu. Ik heb het erg leuk hier!
    @Nickie, het lijkt inderdaad op sainte baume qua animatie en shows. Erg leuk om het nu via een andere kant te bekijken, aangezien ik het ook zelf mag doen!

• 06 Juli 2011 - 15:54

Maartje:

Bonjourrr Milou! Klinkt wel supervet daar! mooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Lijkt me superleuk met die kindjes hihi!
    En denk je al bijna in het frans? ;)
    Heeeel veel plezier nog!! xxxx

• 07 Juli 2011 - 06:42

Nickie:

@milou Oh gaaf man! :D heel veel plezier nog!