Regen regen regen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Regen regen regen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Regen regen regen

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

19 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Hoi Hoi allemaal,

Vandaag alweer mijn 3e werkdag, wat gaat de week toch snel. Maar helaas was het vandaag een mindere dag. Toen ik om half 9 aan het ontbijt zat, was de lucht donker en bedekt met alleen maar wolken. Ik had gisteravond bij de show van 1002 nachten, wat echt een super leuke en grappige show was, al gehoord dat het vandaag de hele dag waarschijnlijk zou gaan regenen en niets was minder waar. Toen ik om kwart over 9 bij de miniclub arriveerde, kwam het met bakken uit de lucht vallen. Gelukkig waren we daar op voorbereidt en hadden we al een leuke activiteit bedacht: namelijk VERVEN! Altijd leuk, al dat geklieder haha. We hadden 1 groot vel wit papier gepakt en daar mocht iedereen op verven. Er was vandaag ook 1 Nederlands meisje: Aniek. Zij was in het begin nog erg stil, maar uiteindelijk ook lekker aan het verven.
Toen iedereen klaar was met verven, nam ik ze mee naar de wasbak waar ze hun handen, armen en sommigen ook hun gezicht weer schoon konden maken! Haha, een hele klus. Maar opeens viel het licht uit!!!! Wat bleek: door het onweer en door de harde regen was alle elektriciteit uitgevallen bij de miniclub en ook begon ons dak weer te lekken. Dat is nu al de zoveelste keer deze vakantie! Dus alle kindjes waren in paniek en sommigen waren zelfs bang en wilden naar hun mama toe! Helaas kregen we het licht niet meer aan en konden we dus ook niet meer zoveel doen, aangezien het aardig donker was binnen.
Toen de kindjes om 12uur werden opgehaald regende het nog super hard. Dus ik dacht, en dat leek mij ook heel logisch, dat er vandaag geen zwembaddans zou zijn, maar ik had het mis. Cyril kwam aangerend en vertelde dat wij nu naar het binnenbad moesten en dat we daar zouden gaan dansen. Dus ik kwam daar helemaal doorweekt aan en moest toen voor bijna niemand die dans nog gaan dansen! Hilarisch.
Daarna ben ik ook nog maar boodschappen gaan doen, omdat ik toch al doorweekt was. Toen ik eindelijk bij mijn huisje aankwam ben ik eerst gaan douchen en daarna heb ik lekker onder de dekens mijn salade opgegeten en de film: "alles is liefde" deels gekeken. Want tegen kwart over 2 moest ik weer (door de regen) naar de miniclub toe voor het middagprogramma. Er was besloten dat we met de hele miniclub een film zouden gaan kijken in: Salle 0 degrée (de disco). We gingen uiteindelijk de film Alice in Wonderland kijken in het Frans met Engelse ondertitel. Opzich wel een leuke film (voor mij) maar niet voor de 3 en 4 jarigen. Die waren gewoon bang! Er kwam zelfs een Nederlands meisje van 5jaar naar mij toe die bijna huilend zei: 'Ik wil naar mijn mama, ik vind deze film eng'. Echt zielig, dus zij heeft toen de rest van de film tegen mij aangelegen, omdat ze het echt een enge film vond, en dat kan ik best begrijpen met die enge Johnny Depp haha.
Tegen kwart voor 5 was de film ook afgelopen en liepen we weer terug naar ons 'clubhuis'. Toen alle kinderen weer waren opgehaald heb ik de vloer nog even schoongemaakt en hadden we weer een bespreking. Die ging voornamelijk over vandaag en over de vele regen en ook over morgenavond. Want dan zijn er weer spelletjes voor de miniclub!
Verder hadden Kirsten en ik nog geen gas vandaag, dus ben ik maar een pizza gaan halen. En personeel krijgt daar korting op. Ik hoefde namelijk maar 5euro te betalen terwijl de gasten er 12euro voor betalen. Maar ik had het nog beter vandaag, want ik kreeg de pizza Hawaï gratis, aangezien ze het iets hadden laten aanbakken. Maar hij smaakte toch nog lekker.
Nu is het alweer 21.21u en ga ik zo maar weer eens terug naar mijn huisje en de film 'alles is liefde' afkijken. Vanavond is het namelijk een rustige avond. En ik ben ECHT moe.

Heel veel liefs en tot snel,

Milou xxxxx

  • 19 Juli 2011 - 20:45

    Suzan:

    Hee,
    Ik ben weer helemaal bijgelezen na de zwarte cross!;) De ZC was wel weer een mooi feestje, hahaha!
    Jammer van het slechte weer van vandaag! Hopen dat het morgen weer beter is! Maar gelukkig vermaak je je ondanks het weer wel!
    Wat is dat met het gas dan? Hoezo is het op? Ik snap het niet helemaal! (Of heb ik er overheen gelezen?:$) Hahaha..
    Maar ik spreek je vast snel en anders lees ik je volgende verhaaltje wel weer!!
    En ga van 't weekend aan je denken als we weer een drankje gaan drinken in Winterswijk!

    xxx

  • 20 Juli 2011 - 08:28

    Papa Bert:

    Jammer van die regendag.Leuk om te lezen hoe lief jij met die kindjes omgaat en hoe ze jou vertrouwen. Hier in Normandie was het voor het eerst een mooie dag met zon en 24 graden. We zijn naar Bayeux geweest en naar een Tapisserie gekeken een tapijt met borduurwerk van wel 5o meter lang,uitbeeldend de strijd van Willem de Veroveraar met Harold van Engeland. Daarna een kerkhof bezocht met slachtoffers uit de 2e wereldoorlog, jonge mannen van 20/21 jaar die hun leven gegeven hebben voor onze vrijheid. Het museum ernaast ook nog bekeken.
    Vanochtend regent het hier nu ook en is het tamelijk koud. We gaan zo dan ook maar shoppen ( Decathlon,Jennyfer etc ) Leuk he ???

  • 22 Juli 2011 - 07:58

    Annemiek,Lotte,Bert:

    Wat een leuk verhaal weer ! Zal wel een lachfilm worden , soort Milou de Funes.
    Jammer dat we gisteren niet konden skypen, maar 's-avonds ligt internet er hier vaak uit, zal wel komen omdat de receptie weg is en er geen gebruik meer van maakt,dus niemand merkt het.
    Vannacht en vanmorgen was het hier weer pokkeweer met veel regen. Hoop dat het vanmiddag beter wordt.
    Vanavond veel plezier met de fam. te Kulve.We sms-en wel wanneer we weer kunnen skypen. Ook nog groetjes van Oma,ze was heel blij met jouw kaart ( soep en pannenkoeken komt als je terug bent). Stuur haar anders nog maar een keer een kaartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 19955

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: