Een regenachtige dag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Een regenachtige dag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Een regenachtige dag

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

13 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!!

Vandaag werd ik gewoon wakker van de regen! Hier in Zuid Frankrijk, hoe is het mogelijk. Dat verwacht je toch niet? Maar het gebeurde wel. En dat was niet de eerste keer dat ik wakker werd, want ik werd namelijk ook om een uur of half 3 wakker in de nacht, aangezien ik de zwijnen hoorde rommelen in de vuilniszak van mijn buurman. Wat bleek, de volgende ochtend was alles eruit gehaald en lag het allemaal rond hun huisje! Die zwijnen toch. Haha.
Aangezien het deze ochtend regende, had ik ook geen zin om stokbrood te gaan halen in de regen. Dus ik at maar weer een lekkere boterham met nutella en een bakje yoghurt om de ochtend mee door te komen!
Het ochtendprogramma bestond uit Balade of te wel Wandeling. Maar uiteindelijk is deze ochtend in het niet gevallen omdat het de heletijd regende en we dus niet konden gaan wandelen met de kleintjes. Erg jammer! Wat ook minder was, was dat toen we om half 1 op het zwembad waren voor la danse de la piscine, er bijna niemand was. Niet gek natuurlijk door de regen, maar wel erg jammer!
Samen met Melanie heb ik toen boodschappen gehaald bij het winkeltje en daarna lekker geluncht. En toen tegen half 3 ben ik weer begonnen met werken. We gingen namelijk knutselen (activité manuelle). Dat was ook erg leuk om te doen, want we gingen allemaal poppetjes, boompjes, zonnetjes en nog veel meer knutselen. En elke keer zijn er weer 2 echt super schattige kindjes: Louis en Tom: een tweeling van 3 jaar, waarvan hun ouders ook op de camping werken. Dus zij zijn er elke dag! Het was echt super gezellig en leuk totdat het opeens KEI en KEIHARD ging regenen. Alle mensen die aan het jeu de boulen waren renden naar ons toe en wilden gaan schuilen bij ons. En tot onze schrik bleek dat het dak ook nog eens niet water dicht was en dat al het water zo naar binnen kwam!! NOOOOOOOO
Gelukkig regende het niet te lang en konden we na de tijd alles prima opruimen.
Toen was het ook inmiddels weer 6uur en mochten we naar ons huisje!
Vanavond is er nog vanalles qua spelletjes op het zwembad waar ik ook maar even ga kijken! Maar eerst zo lekker eten, ben ik echt aan toe.

Heel veel liefs en kusjes,

Milou

• 13 Juli 2011 - 18:29

Bert:

Zo een lekkend dak ,dat is werk voor Klaassen, we kunnen snel komen tegen een redelijke prijs !
    Wilde zwijnen pas maar op, niets rond laten slingeren ( net als thuis ) haha
    Als de wind onze kant op staat kunnen we vanavond misschien nog wel genieten van de 3J's of nog erger van Jannes !!
    Kun je maar beter naar het zwembad gaan. Tot morgen

• 13 Juli 2011 - 21:05

Hennie:

Je hebt een leuk verhaaltje geschreven.Over pech gesproken, Milou, ik had net een heel verhaal getypt, wou verzenden en op dat moment vloog de verbinding eruit.
    Je had veel pech met de regen. Nou bij ons kwam ook de zondvloed met hagelstenen groot als knikkers.
    We keken al angstig naar ons optrekje, maar hij heeft het overleefd.
    Gelukkig hebben we geen wilde zwijnen, houd die maar lekker aan de Middellandse Zee.
    Toen vandaag de zon eindelijk doorkwam, zijn we op de fiets naar Orange gegaan. We gingen vooral naar het Amfitheater, heel indrukwekkend. Gelukkig hadden we van de handige koptelefoontjes, ook in het Nederlands. Maar jij succes met je Frans. Gaat het al een beetje?
    Toen we eindelijk het theater uitkwamen, en wouden wegfietsen, was Jeanette haar fietssleutel kwijt. O jee. |Weer terug de hele route volgen en kwamen uit bij een bankje waar een mongool had plaatsgenomen. Jeanette kwam wat onderzoekend aan, en het Mongooltje keek heel raar. Maar Jeanette sprong een gat in de lucht, want ze had haar sleuteltje terug.
    Nou maar gauw verzenden.

• 14 Juli 2011 - 11:43

Milou Stéphanie Slotboom:

Hennie, dat is inderdaad heel veel pech ja! En papa, kom maar snel met Klaassen, want anders wordt het niks. Hier in Frankrijk zijn ze niet zo goed als thuis! Haha.

• 14 Juli 2011 - 15:19

Maartje:

Leuk verhaaltje! ben wel jaloers op je hihi. Waar blijven de fotoooo's? :D