Donderdag 21 juli - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Donderdag 21 juli - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 juli

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

21 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Gisteravond, laat ik daar eens mee beginnen, was er een spelletjesavond. Een keer in de twee weken is er een avond georganiseerd voor de kindjes van de miniclub. Ze moeten dan 2 euro betalen en krijgen dan een ticket waarmee ze punten kunnen verdienen en bij een vol ticket mogen ze iets grabbelen! Ik deed net als 2 weken geleden het spel met de waterflessen en de bal (kegelen). Het trok er veel kinderen aan, en iedereen wilde het wel proberen. Maar ik mocht het niet meer zo makkelijk doen van Cyril, en de kinderen mochten alleen met de hand gooien. Want de vorige keer had ik namelijk gezegd dat ze het ook met de voet mochten doen, maar dat vond hij niet! Er waren tot mijn verbazing heel veel Nederlandse kinderen. Ook waren Tom en Louis van de partij. Voor hen was het erg moeilik om die flessen om te gooien omdat ze niet zoveel kracht hadden. Dus toen Tom na 10 keer gooien (eigenlijk is 5 het maximum) eindelijk één fles had omgegooid begonnen wij allemaal te juichen en had hij gewonnen! Hij was helemaal blij! Haha. Tegen half 11 was het afgelopen en 11uur gingen wij naar huis. Melanie kwam nog even met mij mee en tot 12uur hebben we nog even wat gedronken.
Maar vanochtend moesten we er beide weer vroeg uit, en het was ook een 'spannende' dag, aangezien wij met z'n tweeën een activiteit voor de 5 en 6 jarigen moesten bedenken. Wij dachten dus dat we een spelletje met ze moesten doen, en hadden de avond ervoor ook niet meer op het programma gekeken wat er precies voor "spel" moest worden gespeeld. Toen we die morgen tegen kwart over 9 aankwamen, bleek dat we moesten gaan KOKEN???? WHATT ? Daar hadden we ons nou net niet op voorbereid! Dus wij als een gek aan de slag om alle ingrediënten bij elkaar te zoeken en alle bakken en pannen te vinden, want we moesten wel alles om half 10 klaar hebben!! Wat bleek, de 9 t/m 11 jarigen gingen ook koken, dus we konden mooi met hen samen doen. Uiteindelijk waren er 9 kinderen en hebben we toch best goedgelukte chocolade koekjes (bolletjes) gemaakt! Ze smaakten heerlijk.
Daarna hebben we weer de campingdans bij het zwembad gedaan en daarna natuurlijk weer boodschappen. Wat ik nu ook voor het eerst heb gehaald is een demi baquet (een half stokbrood). Ik wist eerst niet dat dat kon, maar het is wel veel handiger.
Na de lunch ben ik nog even met Kirsten samen naar het zwembad geweest om even een beetje bruiner te worden! Het is zo sneu als ik straks na 2 maanden terug kom en niet erg bruin ben! Maar het water was echt super koud. Dat kwam natuurlijk door de regenval van afgelopen dinsdag. Maar verder was het heerlijk.
Tegen half 3 moest ik weer beginnen en was ik weer ingedeeld van de 3 en 4 jarigen samen met Jennifer. We hadden als activiteit VERVEN! Maar dan met glitterverf: Woow, vet cool!
De kindjes waren helemaal onder de indruk en maakten dan ook mooie (met erg veel glitter) tekeningen. Ook Tom en Louis deden fanatiek mee en hadden ook een mooi resultaat. Na het verven was het weer afgelopen met de rust en rende iedereen weer achter mij aan om me maar weer gevangen te nemen! En dat ging niet zonder pijn. Haha.
Na 5uur was iedereen weer opgehaald en kon ik weer gaan schoonmaken. We hadden geen besprekening, aangezien Cyril iedereen, behalve mij, had gesmst dat hij er vandaag overdag niet was en dat het gesprek naar morgenavond ging. Mijn nummer had ik blijkbaar niet opgegeven toen ik me had aangemeld daar voor animatiewerk, maar dat heb ik nu even rechtgezet!
Daarna is Melanie nog met mij meegeweeest en hebben we nog even wat gedronken en nagepraat en daarna heb ik gedoucht. Tegen half 7 ben ik mijn kleren maar eens gaan wassen en om kwart voor 8 heb ik lekkere spaghetti met spekjes en worstjes gegeten!
Toen ik opweg hier naar toe wilde lopen om te skypen/internetten, kwam ik de halve animatieploeg tegen met o.a. Cedrick, Audrey, de buurjongens en Cyril. Ze liepen daar in een groep met ook een camera met geluidsding erop. Ik hoorde al van verre dat ze mij ook zagen en ik hoorde zelfs mijn naam. 'Oo Milou is daar!! Toen ze bij mij waren, zeiden ze van:Milou kom meee, ga mee!' Dus ik ging mee en toen we tegenover mijn huisje waren begon iedereen opeens fanatiek: Joyeux anniversaire te zingen. Bleek er een goede klant/vriend jarig te zijn We zongen met z'n allen en deden zelfs nog de campingdans met z'n allen, want iemand had een geluidsbox meegenomen, echt zooooó grappig. Ik hoop dat het filmpje op internet komt, want het was echt geniaal, ook die reactie van iedereen (vooral mijn reactie) haha.
Verder ga ik vanavond nog om 10 uur met Kirsten en Melanie naar de show (Café theatre) en daarna waarschijnlijk nog rosé bij Melanie drinken (als ze een kurkentrekker heeft).

Nog steeds bedankt voor het leuke kaartje van MIEKE en van Mama, Papa en Lotte!! Ik mis jullie allemaal. Ook bedankt voor alle leuke reacties elke keer en tot heel snel!!!

Liefs, Milou

  • 22 Juli 2011 - 08:08

    Annemiek,Lotte,Bert:

    Leuk verhaal weer. Lijkt mij een lachfilm te worden, een Milou de Funes of zo.
    Vannacht en vanmorgen was het hier weer pokkeweer, veel regen en tamelijk koud. Hopelijk wordt het vanmiddag beter en kan Lotte nog weer zwemmen en bruin worden.
    Jammer dat wegisteren niet konden skypen,maar 's-avonds ligt het internet er vaak uit,is er niemand meer op de receptie die het dan merkt. Veel plezier met de fam. te Kulve vanavond en morgen. Sms-en nog wel wanneer we weer kunnen skypen. Ook de groeten van Oma ze was heel blij met jouw kaart ( soep en pannenkoeken als je weer terug bent ). Stuur haar anders nog maar een keer een kaartje.
    Lotte slaapt ongeveer 12 uur per dag en is straks goed uitgerust voor Renesse !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 19923

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: