Zondag 17 julliet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Zondag 17 julliet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Zondag 17 julliet

Door: milou

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

17 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,

Vandaag weer mijn eerste werkdag na het dagje met de familie Te Kulve! De wekker ging om precies 8 uur. Echt veel te vroeg. Ik was echt nog zoo moe maar er moest weer gewerkt worden vandaag. Helaas was het niet zo'n mooie dag, aangezien er veel bewolking was. Toch was het warm. Om kwart over 9 precies was ik bij de miniclub en werd ik meteen door iedereen weer met 2 zoenen begroet. Maar niet door Melanie, want dit keer was zij ziek. Dat is al de 4e deze week, dus ik hoop dat ik niet ziek ga worden. Zo dadelijk ligt het hele animatie team nog plat! Dat zou lullig zijn, haha.
Maar meteen toen ik aankwam kreeg ik van Cyril alweer 3 blaadjes met aanmeldingen van kinderen, dus dat wordt weer drukker deze week. Vanochtend stond in het teken van 'des petits jeux' (de kleine spelletjes). En aangezien ik het weer mocht bedenken, werd het weer een spel met hoepel en bal. En ik wist dit keer wel wat hoepel was, want ik had het de vorige avond nog opgezocht: Le Cerceau. Dus ik kon gelukkig precies uitleggen wat ze met de bal en de hoepel moesten doen! haha.
Maar helaas na een half uurtje was de aandacht er weer vanaf en gingen de kinderen hun eigen gang.
En om 12uur werden alle kindjes weer opgehaald en gingen Melanie en ik dit keer samen lunchen.
Tegen half 3 werden we weer verwacht bij de miniclub voor het middagprogramma en dat stond in het teken van koekjes bakken!!!!!! Chocoladekoekjes nog wel, heeeeeerlijk. Wat hadden we nodig: meel, suiker, boter, 1 ei en 4 repen chocolade. Maar nu nog in het Frans. Dat was eerst wel even wennen, maar nu weet ik het: Farine, Sucre, beurre, 1 oeuf et 4 chocolat. En toen samen met de kindjes het in de juiste hoeveelheden bij elkaar brengen, dat was ook nog een hele klus, aangezien elk kind alles wil doen en ook echt gewoon alles erin wil gooien! Daar moest ik wel heeel goed opletten! Maar samen met Jennifer ging het goed. Het was ook al zo weer 5uur, toen de koekjes nog niet klaar waren, maar de kindjes wel werden opgehaald. Dus ik heb na 5uur stiekem al een koekje gehad, en ze smaakten heerlijk!
Na 5uur was het tijd voor de voorstelronde: de hele staf moest het podium op in themakleding (1002 nachten) en werden we een voor een voorgesteld. Dit keer moest Melanie met Cedrick het podium op om het in het Nederlands te vertalen. Haha.
Na de voorstelronde, moesten we weer met borden en inschrijfblaadjes klaar gaan staan om de mensen op te vangen en hun vragen te beantwoorden. Maar toen begon het me toch hard te regenen en ook te onweren! Dat is nu al de 4e keer dat het zo hard gaat.
Toen ben ik maar tegen 7uur naar het winkeltje gegaan om nog even de laatste boodschapjes te halen voor de avond en kwam ik nog 2 echte Nederlanders (met A'dams accent) tegen. Ze zeiden ook zo Hollands mogelijk: Bonjour. Toen ik HOI terug zei, keken ze verbaasd op en zeiden ze: OCH, zei is Nederlands! Achja, dat zie je ook wel, ze ziet er ook echt Nederlands uit! HAHAHAHA daar heb ik echt om moeten lachen! Het waren in ieder geval hele gezellige mannen!
Tegen half 8 ben ik eten gaan koken en nu zit ik alweer hier om het dagverslag te maken. Ik ga ook proberen om er nu zo 2 foto's op te zetten, die Melanie gemaakt heeft, zodat jullie een kleine indruk krijgen van hoe ik elke dag met de kinderen bezig ben!

Heel veel Liefs en tot snel,

Milou Stéphanie ;)

  • 18 Juli 2011 - 11:21

    Annemiek:

    Hai Milou
    Even een verslagje vanuit een bewolkt, fris, beetje regenachtig, af en toe een zonnetje Normandië. Leuke foto's heb je geplaatst op internet. Goed te zien dat je het nog steeds naar je zin hebt daar. Ik hoop dat het probleem met die banknummers nu ook opgelost is. Je dag met de familie te Kulve was dus ook erg leuk? We blijven hier dus gewoon op de hoogte van al je belevenissen. Gaan zo naar een hele grote Cora om boodschappen te doen, en morgen willen we een dagje uit naar Bayeux. Tot op Skype.
    Liefs van ons drietjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Domaine de la Bergerie

Als animatrice gewerkt bij de miniclub op een Franse camping

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

La fin

24 Augustus 2011

le dernier mercredi

23 Augustus 2011

Le dernier Mardi

22 Augustus 2011

Le dernier lundi

21 Augustus 2011

Mon dernier dimanche
Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 19923

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: