Reis, aankomst en kennismaking - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Reis, aankomst en kennismaking - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Reis, aankomst en kennismaking

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

12 April 2015 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,

welkom op mijn reisblog voor mijn stage in Zweden. Op het moment dat ik dit verslag maak, ben ik al een aantal dagen bij mijn gastgezin in Stocksund, Zweden. Ik zal een korte update geven van mijn reis tot nu toe.

Het begon allemaal op donderdag 9 april om 8.30 uur. Ik vertrok samen met mijn moeder, oma en hondje naar vliegveld Weeze in Duitsland. Daar zou ik om 12.30 uur vertrekken naar Stockholm Skavsta. De vlucht is prima verlopen en zonder enige vertraging landde ik om 14.10 uur. Vanaf dat vliegveld moest ik met een busrit van een uur naar het centraal station in Stockholm. Vanaf het centraal station moest ik met de metro 4 haltes naar Danderyds Sjukhus. En dit allemaal met 1 mega koffer, 1 handbagagekoffer en 1 handtas.
Eerlijk gezegd was ik best wel zenuwachtig en nieuwsgierig naar mijn gastgezin. Hoe zouden de kinderen zijn, hoe zouden de ouders zijn, hoe zou ik het zelf gaan vinden? Allemaal vragen die door mijn hoofd spookten.

De vrouw van het gezin (Ingrid) had mij precies verteld hoe ik vanuit de metro naar de parkeerplaats moest lopen waar zij stond te wachten. Natuurlijk liep ik precies de verkeerde kant op.....maar uiteindelijk hadden we elkaar gevonden en zijn we naar huis gereden.

De kinderen waren meteen erg nieuwsgierig naar mij, mijn familie, mijn vriend, mijn hond en mijn interesses. Ze vonden het erg leuk om een juf in huis te hebben. Ik heb een erg mooie benedenverdieping gekregen (lees: woonkamer, slaapkamer, Nederlandse televisie en een eigen badkamer).

Zaterdag was het meteen een leuke dag omdat Lotte vanuit Örebro naar Stockholm zou komen met de bus. Ze zou één nachtje blijven slapen bij mij en dat was natuurlijk hartstikke fijn de eerste dagen. Zaterdag hebben we in Stockholm rondgelopen, geshopt, geluncht bij een soort Wok Wamelink en zijn we naar het ABBA museum geweest. Dit was erg gezellig. Ook 's avonds hebben we ons erg vermaakt: samen op de bank tv kijken, kletsen en lekkers erbij. We hebben ons erg vermaakt. Zondag (vandaag) zijn we weer naar Stockholm geweest. We zijn begonnen met een wandeling door Gamla Stan (de oude stad) en hebben op verzoek van Ingrid geluncht van Vapiano (een Italiaans restaurant). 's Middags hebben we geshopt in het overdekte winkelcentrum.

Morgen begin ik mijn eerste dag op The British Primary School. Ik heb er zin in en ben ook best een beetje zenuwachtig. Ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen hier in Zweden.

  • 12 April 2015 - 20:03

    Lotte:

    Het was ontzettend gezellig vandaag! Ik hoop dat je het leuk gaat hebben op je school! :)
    kus!

  • 12 April 2015 - 20:57

    Suzan:

    Wat leuk om te horen dat het allemaal goed is gegaan! Veel succes en plezier morgen met de eerste dag! Ben benieuwd naar de volgende avonturen! Liefs,

  • 12 April 2015 - 21:57

    Gerdien:

    Mooi verhaal en leuke foto's! Top dat het goed gaat. Heel veel succes morgen en geniet van alles om je heen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 19948

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: