Charity day, dag van de arbeid en nog veel meer... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Charity day, dag van de arbeid en nog veel meer... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Charity day, dag van de arbeid en nog veel meer...

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

02 Mei 2015 | Zweden, Stockholm

De week is alweer om, niet te geloven. Het gaat de laatste tijd zo snel dat ik het nauwelijks meer kan bijhouden allemaal. Na het weekend met Lotte in Örebro kon ik er weer een week tegen aan.

Maandag begon de dag om kwart over 6. Ik had de wekker iets eerder gezet zodat ik rustig de tijd had om wakker te worden, want dat duurt soms wat langer bij mij. Ik vind het heerlijk om ’s morgens met mijn ontbijt op de bank te zitten Wakker Nederland te kijken en te genieten van de zon. Het uitzicht is dan erg mooi met allemaal bootjes die over het water varen.

Maandagmorgen heb ik een aantal lessen gegeven en ’s middags was er een hockey toernooi voor alle year 2 klassen (vergelijkbaar met groep 3). Ik was de coach van het groene team, helaas werden we laatste.

Dinsdag begon de dag zoals iedere andere dag. Ik gaf verschillende groepjes les in literacy en numeracy (taal en rekenen). Het is voor mij ook best leerzaam omdat ik alle Engelse termen ook nog niet zo goed ken. In de kleine pauze (10:15uur) was er weer een FIKA. Een van de leerkrachten was jarig geweest en er stonden weer heel veel lekkere gebakjes, cakejes en brownies op tafel.

Woensdag, na schooltijd om half 4, zijn we met de auto naar het andere schoolgebouw gereden want daar was voor de laatste keer een staff-meeting. Deze meeting was dit keer in kleine groepen. De planning voor volgend jaar werd helemaal doorgenomen op literacy (taal) gebied. De verschillende subdomeinen; lezen, schrijven, luisteren, grammatica en spelling kwamen allemaal aan bod en er werden doelen bijgesteld en soms opnieuw opgesteld. Dit duurde tot ongeveer 17.00 uur en daarna ging iedereen naar huis.

Donderdag was een speciale dag omdat iedereen, leerlingen en leraren, verkleed in hun pyjama of met een gekke hoed op naar school moesten
komen. Dit had een speciale reden: er werd zoveel mogelijk geld ingezameld voor de aardbeving in Nepal. Alle leerlingen namen geld mee en er werd aan het begin van de ochtend met een korte powerpoint uitgelegd waarom we dit deden. ’s Avonds was het Walpurgisnacht:“

"Een Europees voor-christelijk feest dat wordt gevierd in de nacht van 30 april op 1 mei. Het is genoemd naar de heilige Walburga wier translatie op 1 mei werd herdacht. Het heeft de betekenis voor heidenen en wicca’s. Het volksgeloof wilde dat in deze nacht de boze geesten vrij spel hadden”.


Kort gezegd betekent het dat ze hier vieren dat de winter overgaat in de lente. Er was een groot vuur te zien (vergelijkbaar met het paasvuur) en veel vuurwerk.

Vrijdag was het 1 mei, de dag van de arbeid, en de school was dicht. Ik was dus ook vrij en heb eindelijk even kunnen uitslapen. ’s Morgens heb ik de kinderen geholpen met hun huiswerk en ’s middags ben ik met het meisje een stukje wezen fietsen naar het snoepwinkeltje. ’s Avonds heb ik lekker op de bank gelegen en televisie gekeken.

Vandaag (zaterdag) hebben we lekker Hollandse pannenkoeken gegeten en we hebben net met z’n allen het nieuwe prinsesje van William en Kate
bewonderd. Dat wordt vast beschuit met muisjes op de British Primary School maandag!

Als afsluiting: dit is een hele grote hit in Zweden op dit moment. Het nummer is van Norlie & KKV en heet: Ingen annan ror mig som du (niemand raakt mij aan zoals jij) Dit nummer wordt iedere dag wel een aantal keren op de radio gedraaid.

Veel luisterplezier en graag tot het volgende verslag!

https://www.youtube.com/watch?v=URbjo_9ABfs


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 19828

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: