Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Milou Stéphanie Slotboom - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Milou Stéphanie

26 April 2015 | Zweden, Stockholm

Mijn tweede week zit er inmiddels ook alweer op…’time flies when you’re having fun’ zeggen ze dan. Ik kreeg van mijn mentor te horen dat ik trots op mezelf moest zijn na deze tweede week hier op school, dus dat ben ik ook! Het voelt alsof ik hier al langer rond loop.
De eerste dag van de tweede week: Maandag. Iedere maandag hebben de leerlingen gymles van een vakdocent die uit Schotland komt. Ik begin net een beetje aan het Engels te wennen, maar Schots is héél wat anders. Ik kijk hem soms aan alsof hij Chinees praat, maar gelukkig herhaalt hij het rustig voor mij. Deze gymles mocht ik meedoen met een hockeywedstrijd: jongens tegen de meisjes. Maar omdat ik de juf was en uit ‘Holland-hockeyland’ kwam, mocht ik niet scoren. Helaas mocht ik wel een penalty veroorzaken….had ik weer.

Dinsdag was er in de kleine pauze: kwart over 10 tot kwart voor 11 een FIKA: to have coffee. Omdat er twee docenten jarig waren, hadden ze boven allemaal taartjes, brownies, cakejes en koekjes op tafel staan. Alle leerkrachten zongen uit volle borst ‘happy birthday’ in het Engels en Zweeds voor de twee docenten. Na het zingen pakte ik een brownie en ging met mijn kopje thee op de bank zitten. Alle andere leerkrachten haalden een bord en servet en pakten overal iets van. Een aantal hadden 6 verschillende gebakjes op hun bord liggen. Toen ik dat zag kon ik het niet laten om er nog wat te pakken.

Woensdagochtend heb ik geskyped met het Saxion voor ‘het beste idee’. Dit vond ik erg leuk om te doen. Helaas deed de webcam van mij het niet waardoor de klas mij niet kon zien, maar ik hen wel. ’s Middags heb ik mijn eerste STAFF-meeting gehad in het andere schoolgebouw. Ik ging samen met mijn mentor mee in haar auto naar de vergadering. Dit was geen vergadering zoals ik die kende in Nederland. Alle leraren waren aanwezig (een stuk of 50) en iedereen zat in een grote eetzaal. Er waren verschillende PowerPoint presentaties en er werden verhalen verteld . Ik had heel even het gevoel dat ik op school in de collegebanken zat. Deze meeting duurde van half 4 tot 5 uur. Daarna ben ik weer afgezet op school en kon ik met de fiets naar mijn huis.

Toen was ook de tweede schoolweek alweer voorbij gevlogen. Ik had erg veel zin in het weekend want ik ging met de bus naar Lotte in Örebro. Zaterdag zijn we de stad in geweest om te shoppen en te eten. Lotte heeft mij meegenomen naar een echte gezonde smoothie-bar in de stad. Zij nam een cocos-banaan smoothie en ik nam op aanraden een ‘fresh beet’ smoothie. Helaas hadden wij de pech dat er een nieuwe jongen werkte die onze smoothies maakte. Toen we een slok namen, bleken de verhoudingen niet helemaal te kloppen, jammer…
’s Avonds hebben we gegeten bij een gezellig en knus restaurant waar we pizza hebben gehad. Daarna zijn we naar een sportbar geweest en hebben we wat gedronken. Toen zijn we naar huis gelopen (circa 45 minuten) met een MAC Flurry. Bij Lotte aangekomen hebben we nog een indrukwekkende film/documentaire gekeken: Black Fish.

Vandaag (zondag) zijn we de stad in geweest en hebben we op het terras van de Taco-bar geluncht. Om 15:00 uur had ik de bus terug naar Stockholm en toen was ons weekend weer voorbij.
Morgen ga ik de derde schoolweek in en dat zijn maar 4 dagen, aangezien het vrijdag 1 mei ‘de dag van de arbeid’ is.

Geniet van jullie zondag avond en heel graag tot het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou Stéphanie

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 19905

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 12 Juni 2015

Stage in Stockholm

30 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Domaine de la Bergerie

Landen bezocht: